Európába jönnek a BYD szupertöltői: 5 perc alatt 400 kilométer hatótávot adnak
Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót.
Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót.
Nem feltétlen csak ezen lista alapján érdemes autót választani, de szempontként érdekes lehet.
A kisebb, kompaktabb modellek kezdenek előretörni a piacon.
Az időszakos kedvezmény 82 hazai töltőállomást érint.
A kínálat gyorsan bővül belőlük, az érdeklődés is egyre nagyobb irántuk, lassan beérik a hazai villanyautós piac.
Magyarországon a zöld átállás, bár lassabb ütemben halad, egyre inkább valós gazdasági szükségletté válik a vállalatok körében. Ennek része lehet napelemek telepítése ugyanúgy, mint az elektromos flotta alkalmazása vagy a töltőtelepítés. Radó Edinával, az E.ON e-mobilitási üzletfejlesztési szakértőjével beszélgettünk.
Az elektromos autók töltését szolgáló kábelekben sok a réz, és miután értékes anyagról van szó, egyesek úgy gondolják, remek pénzforrásra leltek bennük. Az egyik kaliforniai cég viszont úgy döntött, átvághatatlan kábelekkel oldja meg ezt a problémát.
Minden tíz eladott autóból kilenc teljesen elektromos volt náluk tavaly.
2025 elején közel hetven új nyilvános EV-töltőt adnak át Magyarországon, ebből több mint félszáz uniós forrásból létesül, miután lejár az EU-s töltőtelepítési pályázatok első körének teljesítési határideje. Majd pár hónapra rá már a második körben vállalt töltőket kell üzembe helyezni. Összesen öt kör van, 2026 végéig tartó átadásokkal. Közben mozgásban van a magyar pályázat is, ami 2028-as átadásokkal folytathatja a megkezdett utat, ez a projekt a vidéki vakfoltokra telepítene töltőket, egyelőre harmincöt településre, de a pályázat kiírói végül több mint 100 helyszínnel számolnak.
A kisebb és fiatalabb cégeknek kedveznek.
A pályázat célja, hogy eltűnjenek az elektromos autós “fehér foltok”.
Ha a villanyautós nem talál töltőoszlopot, hívhat egyet. Kínában ez az egyik megoldás, amellyel kísérleteznek, miután az e-autók rohamos terjedését nem követi a töltőállomások számának gyarapodása.
A növekedési grafikon látványos, de nagyon nem mindegy, melyik országban keresünk éppen töltőt.
Az új gyár 2027-ben kezdi meg a tömeggyártást.
A három éve alapított texasi székhelyű akkumulátorfejlesztő Group1 bemutatta a világ első kálium-ion akkumulátorát egy 18650-es hengeres akkumulátorcella formájában. Az innováció megoldja a lítium-ion akkumulátorok számos problémáját.
A tervek szerint a program augusztusban indul.
Néhány dolláros haszonért tudnak komoly károkat okozni.